ohodnotit

Žánr:
Rok:
2006
Délka:
660 minut, 11 epizod, 60 min.
Popis / Obsah / Info k filmu Planeta Země
Planeta Země, jak jste ji dosud nepoznali
Výpravný dokumentární seriál BBC
Kompletní jedenáctidílná série.
Autoři mnohokrát oceněného seriálu Modrá planeta uvádějí sérii, která oslavuje krásu Země dosud nevídaným způsobem. Přináší úplný pohled na planetu, jež je tak různorodá… Vydejte se na cestu plnou emocí i poznání …

• DVD 1: Zázračná planeta / Planet Earth / 2006 BBC
• Od pólu k pólu
První díl seriálu nahlíží na naši planetu z globálního pohledu a zobrazuje všechny faktory, které utvářely její přírodní dějiny. Život na pevnině se neobejde bez sladké vody a Slunce řídí životy všech zvířat a rostlin na Zemi, když jim svými paprsky vymezuje místa výskytu.
• Hory
Tento díl objasňuje působení geologických a vulkanických sil, které utvářejí krajinu a formují horská pásma. Lidé rádi propadají iluzi, že když jednou zdolají vrchol hory, jako by si ho určitým způsobem podmanili. Ale ve skutečnosti mohou být v tomto nepřátelském světě pouhými návštěvníky.
• Sladkovodní svět
Z veškerých zásob vody na planetě tvoří sladká voda pouhá tři procenta. Přitom se jedná o ten nejvzácnější zdroj. Všude, kudy protéká nebo kam spadne v podobě srážek, ovlivňuje veškerý život. Tento díl sleduje řeky od jejich horských pramenů až do míst, kde se vlévají do moří a ukazuje unikátní a napínavý život objevený v dosud neprozkoumaných vodách.

DVD 2: Zázračná planeta / Planet Earth / 2006 BBC
• Jeskyně
Jeskyně jsou jedinými stanovišti, která nejsou přímo řízena slunečním světlem. Neznamená to však, že by tam nebyl žádný život. Tento díl prozkoumává tajemnou a trvalou temnotu a odhaluje neznámý podzemní svět jeskyň, dutin a chodeb. Jeskyně jsou poslední neprobádanou oblastí planety Země a tento program proniká tam, kde bylo před ním jen několik lidí.
• Pouště
Když astronauti pohlédnou z oběžné dráhy na planetu Zemi, jediné co dokáží rozeznat, jsou pouště, které pokrývají 30% pevnin. Z vesmíru vypadají prázdné a bez života. Bližší pohled však odhalí úplně jiný obrázek… Pro pouště je typické, že trpí naprostým nedostatkem srážek, ale zároveň jsou stále těmi nejrozmanitějšími ekosystémy.

• DVD 3: Zázračná planeta / Planet Earth / 2006 BBC
• Království ledu
Vydejte se na cestu za ledovými extrémy naší planety do oblastí Arktidy a Antarktidy, které jsou po většinu roku uzamčeny do ledu. Když se Slunce začne vzdalovat od jednoho pólu a míří ke druhému, obě ledová království podstoupí tu nejvýraznější sezónní proměnu na celé planetě. Naprostá tma s ochromujícími teplotami polární zimy se změní v polární den, během něhož Slunce dlouhé měsíce nezapadá.
• Travnaté pláně
Rozsáhlé divočiny afrických savan, asijských stepí, arktické tundry a severoamerických prérií tvoří největší pláně celé planety. Dohromady pokrývají více než jednu čtvrtinu pevniny a jejich společným jmenovatelem je travní porost. Právě ten je potravou pro největší stáda divokých zvířat na Zemi. Nejhojnější druh volně žijících ptáků na světě snovač rudozobý létá v hejnech nad africkými savanami a vyzobává travní semena.

• DVD 4: Zázračná planeta / Planet Earth / 2006 BBC
• Džungle
Džungle pokrývají přibližně tři procenta naší planety, ale nalézá se v nich neuvěřitelných 50 procent všech druhů organismů. Rozkládají se podél rovníku; v teplé oblasti s pravidelným slunečním svitem a vysokými teplotami. Jsou tím nejproduktivnějším přírodním prostředím na Zemi.
• Mělká moře
Nově objevené korálové útesy v tropické Indonésii zřejmě patří mezi nejbohatší na světě. Staly se domovem neuvěřitelných zvířecích druhů – trkajících mořských koníků, světélkujících ‘elektrických’ škeblí či hejna třiceti mořských hadů, jejichž týmový lov s dokonale propracovanou strategií dosud nikdo nenatočil.

• DVD 5: Zázračná planeta / Planet Earth / 2006 BBC
• Lesy mírného pásma
Sezónní lesy – to jsou věčně zelené jehličnaté lesy zmrzlého severu i opadavé suché lesy Ekvádoru. Na kraji Arktidy se rozkládá tajga, tichý svět jehličnanů pokrytý ledem a sněhem. Stromy nejsou nijak vysoké, ale natáčení z vrtulníku a satelitní záběry odhalují jejich skutečný rozsah. Lesy, které celou zeměkouli obepínají jako pásek, jež je přerušen pouze oceány, obsahují třetinu všech stromů světa.
• Hlubiny oceánu
Oceány pokrývají dvě třetiny planety a dosud zůstaly z velké části neprobádané. Pro zvířecí druhy, které žijí na jeho hladině i v nejhlubších proláklinách, je prvořadé hledání potravy a úspora energie. Zázračná planeta proniká do tohoto světa a odhaluje, jak těžké je přežít v ohromné a pusté říši.

oficiální text distributora

Popis / Obsah / Info k filmu Planeta Země
TV serial 11x60 min Unikátní dokumentární série z produkce BBC představuje jedinečný pohled na naši planetu. Dechberoucí záběry přibližují v 11 tématických epizodách pohled na faunu jednotlivých prostředí jako jsou hory, ledovce, pláně, oceány, džungle a další. O originální komentář se postaral známý přírodovědec David Attenborough.

oficiální text distributora

Nový publicista:
Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně napište

Hodnocení:n12345678910

ČT2 - Dobré ráno (1993) [TV pořad]

05:59 - 08:30

63 minut již uběhlo
88 minut zbývá do konce

NOVA - Snídaně s Novou (1994) [TV poř...

05:55 - 08:35

Obsahů a biografií: 151842

Poslední komentáře

Černý Petr (1963)

Černý Petr
V době natáčení filmu mi   bylo také 16 let, tedy byla   jsem ve stejném věku jako   mladé postavy filmu. Každý   film je tak trochu nadsázka a více >

Autor: goldenegg3

Bacurau (2019)

Bacurau
Velká škoda, že to bylo tak   zdlouhavé. Ke stejnému cíli   jistě mohla vést kratší   cestička. Herci byli   skvělí, což o to, ale   postav více >

Autor: Pitryx | Hodnocení: 6 / 10

Otec jednotek Kamikaze (1974)

Otec jednotek Kamikaze
Filmový epos trvající přes   tři hodiny vypráví o snaze   zvítězit ve druhé světové   válce z pohledu japonské   armády, ve kterém má   hlavní více >

Autor: martin.stusak.9 | Hodnocení: 5 / 10

Hlas smrti (2005)

Hlas smrti
Elektronické hlasové jevy.   Už o tom někdo slyšel? Že   ne? Určitě není nikoho, kdo   viděl na televizní obrazovce   v zrnění zesnulou osobu z více >

Autor: martin.stusak.9 | Hodnocení: 6 / 10

Džusový román (1984)

Džusový román
Takový podivně drhnoucí   nepříběh. Nic moc se   neděje, Mihulová čumí jako   obvykle, jen občas ukáže   oproti Sestřičkám tělo,   ale je tak více >

Autor: Rastaman33 | Hodnocení: 4 / 10

Zdarma
aplikace
pro mobil
ke stažení

Copyright © 2003-2020, HyperMedia, a.s.. Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.

Load: 0.03/0.019